- Frö är drömmar som kan gro -

Varukorgen 0 items: 0,00 kr

FAQ - vanliga frågor

  • BESTÄLLNING

  • Jag har beställt men har inte fått något bekräftelsemail?

    Det skickas alltid en orderbekräftelse med email men du kan även se din beställning genom att klicka på "MITT KONTO".

    Många mailprogram lägger viktiga mail bland skräpposten vilket kan undvikas genom att lägga till jalapeno@jalapeno.nu i din adressbok.

    Du har kanske inte gjort din beställning färdig och får därför inget email.
    Kontrollera om dina varor finns kvar i varuvagnen eller klicka på "MITT KONTO" för att se om någon order skapats.
    Du måste klicka på "LÄGG ORDER" längst ner i utcheckningen innan en order skapas och email skickas.

    Du kan ha angett en felaktig email-adress eller stavat denna fel.
    Du märker om din email-adress är fel genom att det inte går att logga in.
    Kontakta oss om detta händer så kan vi hjälpa dig att rätta till felet.

  • BETALNING

  • Jag har betalat men orderstatusen är fortfarande "väntar på betalning"?

    Vid betalning med Swish ser du direkt i Swish-appen när betalningen är genomförd.

    Betalningar med Swish eller Bankgiro går in på ett bankkonto och är inte kopplade till webshopens ordersystem.

    Vi uppdaterar dessa orderstatusar manuellt någon gång per dag, ofta i samband med bokföring under kvällen.

    Vårt Swish-nummer 123 338 58 38 är inget mobilnummer utan är anslutet till Swish Företag hos vår bank.
    Betalningen du gör sker omedelbart men vi uppdaterar som sagt oftast din orderstatus först framåt kvällen.

    Bankgiro tar i regel 1-2 arbetsdagar och kommer in på vårt konto först omkring kl. 15.30 vardagar.
    Om t.ex. du betalar med bankgiro under en fredag betyder detta att din betalning kommer till oss först kl. 15.30 på måndagen efter helgen.
    Även här ändrar vi din orderstatus i samband med bokföring under kvällstid.

  • LEVERANS

  • Min beställning har statusen postad men jag har inte fått någon leverans?

    Kontakta oss om du inte fått din leverans 1 vecka efter statusuppdateringen "postad"

    En av de vanligaste orsakerna är att lägenhetsnummer saknas i adressen.
    En fullständig postadress ska se ut så här:
    Anna Svensson
    Storgatan 14A Lgh 1102
    123 45 Stockholm
    Postnord märker ofta brev med ofullständig adress med "adressaten okänd" och returnerar försändelsen.

    Är din adress uppdaterad i vårt kundregister?
    Vi vet inte om du flyttat, bytt namn eller liknande om du inte uppdaterar i "MITT KONTO"

    Om du inte är skriven på adressen måste du ange c/o-adress:
    Nisse Nilsson
    c/o Anna Svensson
    Storgatan 14 A Lgh 1102
    123 45 Stockholm

    De senaste åren har postudelningen försämrats i många delar av landet.
    Idag kan det ta fler dagar än tidigare innan man får sin post i brevlådan.

    Det har också blivit vanligt att post bara försvinner på vägen.
    Utdelning till fel adressat kan vara orsaken och det är därför viktigt att adressen stämmer.

Close